2012. május 6., vasárnap

Az elektromos tetűfésű

Valamelyik egészségipari csomagküldő cég egy reklámújsággal ajándékozott meg. Kicsit dörzsölt és nem olyan nedvszívó, viszont kárpótlásul egy érdekes találmányt találtam elrejtve a vákuumos péniszpumpa és a lézeres vércukorszintmérő között elrejtve.

"Nem kell mindenen fennakadni" - Kisszőlősi Jenő orvhorgász 

Elektromos tetűfésűvel próbálnak mosolyt csalni a megtetvesedett kölykök szüleinek arcára. Az a rövid, de annál lényegre törőbb leírásból nem derült ki állatok esetében használható-e, de kiképzését figyelve a majmomnak éppen jó lenne egy ilyen. Feltéve ha tetves lenne a majmom és ha lenne majmom.  
Nem megyek bele semmiféle fajelméletbe, hogy ki "szokott tetves lenni" , mert igaz, hogy "ők", vagy mindig mások szoktak tetvesek lenni, mert ha mi magunk esetleg megtetvesednénk, azt hétpecsétes titokként kezelnénk, mint a tripperünket. Ilyenkor nem kis megpróbáltatás a bőr-és nemi beteg gondozóban legendák kiötlése, az ismerőseinkkel  - akik természetesen csak a herpeszes anyósukat kísérték - való találkozáskor.


forrás:gyogyaszati.hu


Ez a győzelem felér egy vereséggel

Visszafordíthatatlanul(?) vert tanyát a kapitalizmus, az áhított rendszer, melyben már senki nem egyenlő - persze korábban sem volt, de ez most másként nem egyenlő - itt kérem jogállam van, itt kérem szabadság van - most alsó szemhéjamat mutatóujjammal lehúztam egy pillanatra - itt van kérem a bőség és bla bla bla.
Valóban. Ha a nyomor kellékeit vesszük számba az élet valamennyi területén, csaknem valamennyi formája megtalálható bőségben. Dúskálhatunk benne. 
Csak semmi nosztalgia, DE: én nem láttam 20 évvel ezelőtt kukázó (főleg éjjel) gyerekeket, nem láttam ingyenkonyhákat, hajléktalanokat, aktív tüdőgümőkórban szenvedőket. 
DE: én láttam tetvetlenítést az osztályközösség előtt - ott ahol ma már az érdemjegyeket sem lehet a tanuló beleegyezése nélkül felolvasni (sőt beleegyezésével sem) - láttam plakátokat és most is ugyanazokat látom az orvosi rendelőben, az ebédlők előtt, kórházakban, strandokon, hogyan és miként kell, illik kezet mosni, tüsszenteni,köhögni (csak zsebkendőbe) és volt még olyan osztálytársam, aki szerint papírzsebkendő használata pazarlás. (magyarán az esetenként fertőző orrváladékának ismételt visszakenését kockáztatta, egy náthásabb időszakában, de Zoli már csak ilyen volt).
Láttam mocskos kezű gyereket a teremből kizavarni kezet mosni - bár harmadiktól olyan iskolába jártam, ahol bent volt a csap - láttam váltócipőt hatékonyan használó gyerekeket, mert időnként a cipő átvételének helyét is felmosták és nem csak a huzat gondoskodik a pormentesítésről.

"Ebbe száz évvel ezelőtt belehaltak volna" - nagyobbik lányom születésénél fellépő komplikációt látva én.   

Nem tesz boldoggá a tény, hogy járványokat küzdöttünk le, de azok a járványok ismét felütötték a fejüket. Itt most nem a mutálódott vírusok keltette fertőzésekre, járványokra gondolok. Ó nem. Abba illik belehalni, de előtte egy kis védőoltás - melyről nem vagyok meggyőződve, hogy a profiton kívül véd-e valamit. 
Mikor Rudolf Schustert  - egykori szlovák köztársasági elnök, Kassa volt polgármestere - átszállították Bécsbe, mert hasi műtétjénél  - azt hiszem sérv, vagy vakbél  - vastagbelét megsértették és a kiömlő bélsár hashártyagyulladáshoz vezetett, amelyet Szlovákiában nem tudtak uralni - akkor értettem meg, hol is tart a világ. Addig szinte közönnyel néztem a televízióban éppen éhen haló gyerekeket Afrikában. Az ember még hajlamos is magyarázatot találni rá, miért is érdemlik meg, miért is nem kár értük, hisz úgy is sok van belőlük és tudhatnák, ha nem bírják felnevelni, minek csinálnak annyi gyereket. Megjegyzem az indiai vonatkatasztrófáknál ugyanezen, vagy hasonló gondolatok futnak át az ember fején az iszonytató számokat hallva. De ők is messze vannak, meg csúnyák stb.

"Itt van, Amerika, itt van Amerika, itt van Amerika legszebb asszonya" - Komár László

És messze volt és közel lett. Mikor Miskolcon járt titokban Kanada magyarországi nagykövete - mivel a kivándorlók zömét a borsodi megyeszékhelyről dobbantók adják ki (valójában nem csak a városból, hanem a vonzáskörzetből is) - megdöbbent a harmadik világra jellemző állapotok láttán.

Kérem szépen itt van minden. TBC, tetű, rüh és minden ami egy gondoskodó, civilizált, jóléti társadalomban, európai államban nincs. Pedig egészen biztos vagyok benne, hogy mindenki maximálisan teljesíti a feladatát, megtesz mindent a maga részéről. Az orvos, a védőnő, a tanár, (nevelő), gyámhatóság, Köjál - az újabb nevét képtelen vagyok megjegyezni - a NATO, de legfőképpen és elsődlegesen a SZÜLŐ.  
Levonva a konklúziót mi vagy európai állam nem vagyunk, vagy .....

Az elektromos tetűfésű egyébként a serkéket is elpusztítja. Csak legyen áram a konnektorban, hogy fel tudják tölteni a készüléket, akik az uzsorástól kértek rá pénzt. Feltéve ha tudnak olvasni és találtak egy ilyen remek reklámújságot, mely tudjuk kissé dörzsöl és nem is nedvszívó.

NÁ.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése