2012. szeptember 10., hétfő

Üvegcserép és kutyaszar

Ma reggel majdnem elkéstem munkából. Üvegszilánkokat szedtem a szelektív hulladékgyűjtő konténer mellől. Régen érett már az, amitől korábban nagyon tartottam: egy lakásmodernizáció során felszabaduló használt ablakokat, pontosabban azok üvegtől megszabadított kereteit valaki el fogja vinni magával (tüzelni).

Nyáron már-már egy kiáltványt fogalmaztam, mikor a közeli trafóház oldalához 3 teljes ablakot láttam nekitámasztva. Aztán letettem erről az ötletemről. Nem gyávaságból, lustaságból, hanem csupán annak köszönhetően, hogy valaki még időben - törés nélkül - ellopta azokat. Pedig nem adtam többet nekik, mint 2-3 nap. De eltűntek és akkor még nem volt fűtési szezon sem.
Nem úgy most, amikor már csípősek az éjszakák. Már én is begyújtottam éjszakára a hétvégén.


forrás:skyfol.eu
A szóban forgó ablak tudomásom szerint egy éjszakát bírt ki épségben. Ma reggelre a fent már ábrázolt helyen a fűben - hogy nehezebb legyen összetakarítani - hevertek bánatosan a felesleges kolonccá vált cserepei. Szépen csillogott rajtuk a harmat, de valahogy nem kaptam ihletet, hogy megzenésítsem a tapasztalataimat. 
Nem fogok most óbégatni, hogy mennyi baleset történhet, ha valaki épp arra jár, egy gyerek, aki a kergetőzés hevében nem nézi merre is fut, esetleg a sétáló kutyákban milyen kár eshet, mert aki egy minimális képzelőerővel bír, az elképzelheti. 
Ha üvegtáblákat találok kukák oldalának nekitámasztva én bizony bedobom azokat, hogy aztán a kukában törjem apró darabra őket, nehogy más keze alatt robbanjon szét, vagy lehessen még szemetet belepakolni. Mert a megfeszülő üveglap ugyanúgy kitart, mint a megfeszülő papundekli és egyéb kartondobozok, aminek szintén nem a kukában lenne a helye, hanem az attól nem egészen 8 méterre elterülő szelektívben. Ez nekem természetes, nem értem másnak miért nem és azt sem értem miért jó, ha egy kuka száján ömlik ki a szemét, mert már nem fér bele. Lehet persze még egy konténert rendelni, de ez a lakó lenne a legjobban felháborodva, ha emiatt a közös költséget is megemelnék.
Esetleg az is megoldás lenne, ha a lakótárs fizetne néhány ezrest az ablakosnak, akik elszállítanák az ablakát, De láttam már ingyenes hirdetéseket is, ahol eljönnek és elszállítják ezeket az ablakokat. De ehhez gondolkodni kellene. Felelősen. Ezért nem okvetlenül az ablakokat összezúzók felett török pálcát, bár nem igazán értem meg, mire jó ez a nagy kínlódás, hiszen, amennyi fát egy ablakból nyerhetnek az szinte lepkefing. 
 forrás:halas.hu
Nem akarom most számolgatni a szemetesek közötti távolságokat, de egy biztos: őrületesen felelőtlen és lusta lakótársaim vannak. Nem kell nagy képzelőerő ahhoz, hogy ezt a tendenciát bátran kiterjesszük az egész városra, vagy akár az országra is. Ha tévednék és lenne egy igazán felelősen gondolkodókból álló lakóközösség, kérem valaki értesítsen annak módjáról, hogyan tudnék egész pereputtyommal odaköltözni.

A címből egy összehasonlítás körvonalai rajzolódnak ki. az elsőre talán paradoxonnak ható összevetés, hamarosan nem lesz értelmezhetetlen.

Az előbb aggályaimnak adtam hangot, milyen sérüléseket is okozhat az a fránya üvegszilánk. Ezt a kutyatulajdonosok pontosan tudják, ezért nem engedik kedvenceiket ezeknek az üveggel szórt részek közelébe. Vigyáznak, nehogy a kutya megvágja magát és ami azt illeti, ezt nagyon okosan teszik. Megfigyeltem azt is, hogy hosszú félórákat, órákat képesek ácsorogni egy helyben kutyasétáltatás címszóval úgy, hogy körbeveszi őket a szemét. Természetesen egyikükben sincs annyi kurázsi, hogy lehajoljon egy-egy pillepalackért és hazafelé menet közben bedobja azt a kukába. Arról már álmodni sem merek, ha esetleg az üvegszilánkok összeszedésében segédkeznének. Nem, erre sem láttam még példát. Valamiért úri kedvük mást diktál.
Méghozzá kíméletlenül és alaposan betartják a nem létező ebrendeletet. Igaz, hogy önkormányzati rendeletbe ágyazva a kutyák és más állatok tartásáról is nyilatkoznak, de mióta az új szabálysértési törvény hatályba lépett, gyakorlatilag ebben a jogszabályban foglaltak szerint senkit nem lehet megbüntetni. A köztisztasági szabálysértés miatt a rendőr esetleg, de közterület felügyelő....
Ennek ellenére, mit csinálnak az én kedves kutyásaim? Kutyaszarszedő szettel mászkálnak. Kis zacskó, egyeseknél lapátka és máris össze is tudják szedni majdnem kutyájuk összes ürülékét, persze, ha annak állaga szilárd, vagy csak enyhén képlékeny. Azt nézném meg, mit csinálnak, amikor fosik a kutyájuk. Azt szedje össze bárki is. Tudom homok, stb.stb.


forrás:beket-16.freeblog.hu
 
Mielőtt valakin az az érzés venne erőt, hogy én nem értek egyet a köztisztasági törekvésekkel, nem gondolom komolyan a kutyatartás szabályait, az téved. Nagyon téved.
De! Képmutató sznobizmusnak tartom azt, amit egyesek egy maréknyi "másfél nap alatt már sehol sem lesz" kutyaszarral művelnek - ráadásul ugyan nem kijelölt, de elfogadott kutyafuttató réten - miközben térdig gázolnak az üvegben, pillepalackban, sörös dobozban, rongyokban stb.
Az üveget, csak a veszélyessége miatt emelem ki, de azt hiszem a kontraszt jól érzékelhető.

Nem hagyják maguk mögött, mint eb a szarát, ahogy a mondás tartja ebük szarát, de maguk mögött, mellett, alatt hagynak mindent, ami legalább annyira bántja az ember szemét, rombolja a közerkölcsöt és negligálja a köztisztaságot. És tudják miért? Mert a kutyaszar miatt, a napi kvótát még nem teljesítő, épp a szolgálatából bevonuló rendőr - persze más jogcímen - állítólag már bírságolt meg a helyszínen valakit. Állítólag mondom és nem emiatt, csak a kutya gazdájában az csapódott le, hogy a kutyája miatt bűntették meg, mert az  - pont akkor pisilt, mikor a rendőrök jöttek. És persze nem volt nála lapát, zacskó stb.

Itt tartunk. Amiért büntetnek, azt látszólag betartjuk - mert nem kell mondanom, hogy a zacskó és a lapát is csak kellék, sokan azt sem használják egyszer sem - amiért nem büntetnek - pedig büntethetnének, és gyakorlatilag életveszélyes is - azzal nem foglalkoznak. Látványosan nem foglalkoznak. Hányaveti módon nem foglalkoznak.  Szarnak az egészbe csak, hogy az írás szelleménél maradjunk. csak az fáj, ami nekem fáj?! Gratulálok! 

Hát nekem hánynom kell, csak nem tudom van-e valakinél homok, hogy felszórjon utánam.

NÁ.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése