Az
utóbbi időben több olyan telefonos marketinges megkeresésével
találkoztam, ami mélyebb nyomot hagyott bennem.
Egy régi
vicc szerint egy ember kilép a patika ajtaján és az akkor vásárolt
összes gyógyszert bevágta a kukába. Odalép egy érdeklődő, aki
szeretné megtudni, miért tette ezt a delikvens. A válasz egyszerű:
- Nézze uram! Beteg voltam, ezért elmentem orvoshoz, mert meg kell
élnie, aztán kiváltottam a gyógyszert, mert a patikusnak is meg
kell élnie és eldobtam az egészet, mert nekem is élnem kell.
forrás:voices.yahoo.com
Valahogy
így viszonyulok a telefonos kisasszonyokhoz. Próbálom őket
leplezett türelemmel végighallgatni, hiszen tudom, nem egyszerű és
felemelő munka egész nap eladhatatlan vackokat másokra rásózni.
Igyekeznek is. Szinte betű szerint olvassák fel a marketinges
szakember által eléjük tett papíron szereplő „jól felépített”
sablonszöveget. Ki vannak képezve az igen utcába történő
beterelésre is, sőt gyér pszicho-módszerekkel tudják
(igyekeznek) irányítani a beszélgetést, vagy, ha úgy ítélik
meg, akkor éppenséggel megszakítani.
Ez
inkább nem szokott sikerülni, mint igen. Nagyon komoly kitapintható
minőségromlás állt be a telemarketingesek állományát (is)
illetően. Hiába, ezt a munkát nem lehet józan ésszel huzamosabb
ideig végezni.
Itt
nálunk biztosan nem.
Ezért
egyre fiatalabb, egyre határozatlanabb, egyre gyengébb, meggyőző
erővel nem rendelkező lánykákat alkalmaznak. Ők legalább
olcsók, már amennyiben a hangjukat fizetik meg.
Szóval
ott tartottam, hogy felhív egy elektronikus (vagy kinyomtatott)
telefonkönyveket forgalmazó cég, akikkel korábban kapcsolatban
álltam. (Vesztemre.) Jön azzal a fal dumával, hogy hová küldheti
a számlát, mire megszakítva a már harmadszorra megismétlődő
beszélgetést, közlöm, hogy leginkább sehová. Erre érkezik a
megdöbbentő ledorgálás, hogy vegyek már vissza, mert ő szépen
beszélt velem stb. Vegyek már vissza! Értik ezt? Honnan
szakajthatták ezt a kofát?
Reméltem,hogy
most kivételesen valóban rögzítik a beszélgetést
(minőségbiztosítási célból) mert ez iskolapéldája lehetne,
miért kell valakit azonnali hatállyal elbocsájtani.
„ A
vevőnek mindig igaza van” közhelyet mért nem oktatják, ha már
olthatatlan vágyat éreznek, hogy 60-as IQ-val rendelkező embereket
alkalmazzanak? Ennyit biztos megjegyeznének. Vagy nem.
A
hölgyet rövid úton rendeztem, de nem hagytam ki, hogy
mondvacsinált indokaival (lásd részletesebben: hazugság) védje
magát. Nem elég, hogy megtévesztő hívásával csaknem olyan
helyzetbe sodort, amibe én nagyon nem szerettem volna kerülni, még
le is osztott: („Vegyen már vissza!”-nagyon belém vésődött
az emlék).
Na és a
cinikus „aha, ühüm” hangulatszavai itt csengenek a fülemben.
Fogalmazhatnék úgy is, hogy az hajtott el, aki belőlem élt és
még ezt az elemi összefüggést sem fogta fel.
Aztán
rövidesen bambuszzoknit akartak rám sózni, de a kekec
természetemnek köszönhetően ezzel az ajánlattal sem kívántam
élni. Itt szabályos inkvizíciós eljárás vette kezdetét.
(Miért, miért nem, de hát...?) Megismételtem nyomatékosítás
céljából akaratomat, de erre azt a kifinomultan kidolgozott
választ kaptam, hogy az egészség az mindennél fontosabb és nem
igény kérdése.
Jó, ezt
is tudni, de azért maradok annyiban konzervatív, hogy csak azt
veszem meg, amire szükségem van és ha nem lennék tisztában a
megvásárolandó dolog jelentős körülményeivel, akkor fenntartom
magamnak a jogot, hogy magam nézzek utána annak, ami érdekel.
Valamiért jobban bízok magamban, mint lebutított, faragatlan
végpontokban.
Valamiért
azt érzem, ez a helyzet a jövőben nem javulni fog.
NÁ.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése