2014. június 30., hétfő

Szolgáltatás?

Igyekszek minél kevesebb szolgáltatást igénybe venni. Úgysem úgy sül el, akkor pedig miért ne kímélném meg magam egy kudarctól. 

Addig rendben van, amíg nem adom be a derekamat, addig vadásznak rám gátlástalanabbnál gátlástalanabb ügynökök, – vagy éppen a teljes kétségbeesés szélén, a munkanélküliség szakadékának szélén tántorgó ügyfélszolgálatosok - idétlenebbnél idétlenebb reklámokkal 

 forrás: heted7vigassag.hu

állják el az utamat, bugyutábbnál bugyutább nyereményjátékokkal, kérdőívekkel akarnak behálózni, vagy legalábbis adataimat megszerezni, a perpetuum mobiléhez.

Aki dudás akar lenni tévét akar nézni, pokolra kell annak menni”

Ha megadom, a lelkem eladom. Nem az ördögnek – egyelőre – de a következmények pokoliak. Ha van valaki, aki utálja a kiszolgáltatottságot, akkor az én vagyok. Ezért nem ugrom bele minden bombasztikusnak ható előfizetésbe, vásárlásba, sőt inkább úgy fogalmaznék, hogy ember – üzletkötő – legyen a talpán, aki rá tud beszélni bármire is.
Az értelmemre még nem próbáltak hatni, de a büszkeségemre már számtalanszor. Nevezetesen, azt sugallják, hogy ne legyek lúzer.  Nem szeretnék lúzernek látszani, de még inkább nem szeretnék lúzer lenni. A kettő nem ugyanaz. Az egyik csak egy fóbia, a másik egy élethelyzet. A hűségnyilatkozat végéig fennálló élethelyzet.

"Életünket és vérünket!"

Apropó hűségnyilatkozat. Csak engem köt? Azt jelenti, hogy el nem? Ők el, pedig bármikor? Két év alatt is? A legújabb élményeim alapján azt mondhatom, pedig de.
Megkötöm és … és két évig tudják garantálni azokat a feltételeket, amikkel a szerződést kötöttem. Érdemes tehát „…két évente felülvizsgálnia szerződését és esetleg egy másik csomagra váltania!”  
A tréningjeiken vajon mikor jutnak el a „Mihez kezdjek sok éve hűséges ügyféllel, aki szolgáltatásunkat veszi igénybe?” leckéhez?

Ami engem jobban foglalkoztat, maga a szolgáltatás mibenléte. Véleményem szerint ezt nagyon hibásan, már-már betegesen mereven értelmezik, kis hazánkban.
A szolgáltatás nem egyenlő egy termék megvásárlásával. Nem egyenlő egy „szolgáltatásszolgáltatásával. Az nem szolgáltatás, hogy például elvileg van térerő, gyakorlatilag - nem mondom ki, hogy melyik mobilszolgáltató adótornyának árnyékában ülök – soha nincs ki az összes, térerőt  jelző piricka. Még soha nem tudtam olyan helyet találni, ahol minden úgy jött, mint a reklámokban. Vannak olyan eszközök – ha már az internetnél maradunk – aminek funkcióját sem sikerült megfejtenem. Ilyen az USB modem. Egészen egyszerűen GPRS telefonon és USB modemen nem egy és ugyanaz. Nem kicsit nem, hanem nagyon.

„Nem tudhatom másnak e tájék mit jelent…”

A szolgáltatás szó értelmét vizsgálva érdemes lehet a szótövet megkeresni.
Szolgál.
Egy is önmagában is értelmes. Valaki – esetenként valami - egy ember igényeit igyekszik kielégíteni. Nem, az igyekvést töröljük. A szolgaság kényszer ízét hordozza magán, tehát nem igyekszik kielégíteni, hanem kielégíti. Ha törik, ha szakad. Tesz érte és addig tesz amíg, akiért tesznek, azt nem mondja: elég. Nem ingyen teszi ezért, ne szánjuk és ne érezzünk együtt! Elég, ha csak arra az időre gondolunk, amit arra pazarolunk, hogy a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges (nem hamis) pénzt megkeressük. (Igazi pénzért, igaz kiszolgálás jár!!!)

Mindent, vagy semmit. Akkor, ha lehet inkább semmit.(Szolgáltatói kiskáté)

Remélem a tisztelt olvasó szeme előtt megjelenik a villogóval és szirénával felszerelt hibaelhárító kiszálló szolgálat
Na tessék, megint szolgálat! Inkább maradjunk az egységnél.

  • Szóval, amikor nyakukat szegik, hogy mihamarább biztosítsák a fent már említett, részükről egyoldalúan elég könnyedén – de hatvan napon belül bármikor – módosítható szerződésben foglalt kötelezettségeiket teljesítsék.
  • Amikor a telefonvonal mögött látszólag segíteni szándékozó ügyfélszolgálati munkatárs kísérel meg nem úgy kommunikálni velünk, mint egy idiótával.
  • Amikor a szolgáltatás egy egész csomagot jelent szervizestül, adatbázisokat megfelelően - egymást nem keresztezve – kezelő számítógépes nyilvántartás alkalmazásától, megfontolt, az ügyfél érdekeit legalább részben szolgáló döntésektől, együttműködési szándéktól.
  • Amikor nem érzem úgy, hogy én vagyok őértük és nem fordítva, más szóval, mikor nem vagyok kiszolgáltatva a szolgáltatónak.  

Nincs? És még mindig nem tetszett szolgáltatót váltani? Hogy a csudában van ez? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése