Igyekszek minél kevesebb szolgáltatást igénybe venni. Úgysem úgy sül el, akkor pedig miért
ne kímélném meg magam egy kudarctól.
Addig rendben van, amíg nem adom be a derekamat,
addig vadásznak rám gátlástalanabbnál gátlástalanabb ügynökök, – vagy éppen a
teljes kétségbeesés szélén, a munkanélküliség szakadékának szélén tántorgó
ügyfélszolgálatosok - idétlenebbnél
idétlenebb reklámokkal
forrás: heted7vigassag.hu
állják el az utamat, bugyutábbnál bugyutább
nyereményjátékokkal, kérdőívekkel akarnak behálózni, vagy legalábbis adataimat
megszerezni, a perpetuum mobiléhez.
„Aki
dudás akar lenni tévét akar nézni, pokolra kell annak
menni”
Ha megadom, a lelkem eladom. Nem az ördögnek –
egyelőre – de a következmények pokoliak. Ha van valaki, aki utálja a kiszolgáltatottságot, akkor az én vagyok.
Ezért nem ugrom bele minden bombasztikusnak ható előfizetésbe, vásárlásba, sőt
inkább úgy fogalmaznék, hogy ember – üzletkötő – legyen a talpán, aki rá tud
beszélni bármire is.
Az értelmemre még nem próbáltak hatni, de a
büszkeségemre már számtalanszor. Nevezetesen, azt sugallják, hogy ne legyek
lúzer. Nem szeretnék lúzernek látszani,
de még inkább nem szeretnék lúzer lenni. A kettő nem ugyanaz. Az egyik csak egy
fóbia, a másik egy élethelyzet. A hűségnyilatkozat végéig fennálló élethelyzet.
"Életünket és vérünket!"
Apropó hűségnyilatkozat. Csak engem köt? Azt jelenti,
hogy el nem? Ők el, pedig bármikor? Két év alatt is? A legújabb élményeim
alapján azt mondhatom, pedig de.
Megkötöm és … és két évig tudják garantálni azokat a
feltételeket, amikkel a szerződést kötöttem. Érdemes tehát „…két évente felülvizsgálnia szerződését és esetleg egy másik csomagra
váltania!”
A tréningjeiken vajon mikor jutnak el a „Mihez kezdjek sok éve hűséges ügyféllel, aki
szolgáltatásunkat veszi igénybe?”
leckéhez?
Ami engem jobban foglalkoztat, maga a szolgáltatás mibenléte. Véleményem
szerint ezt nagyon hibásan, már-már betegesen mereven értelmezik, kis
hazánkban.
A szolgáltatás
nem egyenlő egy termék megvásárlásával. Nem egyenlő egy „szolgáltatás” szolgáltatásával.
Az nem szolgáltatás, hogy például elvileg
van térerő, gyakorlatilag - nem mondom ki, hogy melyik mobilszolgáltató adótornyának
árnyékában ülök – soha nincs ki az összes, térerőt jelző piricka. Még soha nem tudtam olyan
helyet találni, ahol minden úgy jött, mint a reklámokban. Vannak olyan eszközök
– ha már az internetnél maradunk – aminek funkcióját sem sikerült megfejtenem.
Ilyen az USB modem. Egészen egyszerűen GPRS telefonon és USB modemen nem egy és
ugyanaz. Nem kicsit nem, hanem nagyon.
„Nem tudhatom másnak e tájék mit jelent…”
A szolgáltatás
szó értelmét vizsgálva érdemes lehet a szótövet megkeresni.
Szolgál.
Egy is önmagában is értelmes. Valaki – esetenként
valami - egy ember igényeit igyekszik kielégíteni. Nem, az igyekvést töröljük.
A szolgaság kényszer ízét hordozza
magán, tehát nem igyekszik kielégíteni, hanem kielégíti. Ha törik, ha szakad. Tesz
érte és addig tesz amíg, akiért tesznek, azt nem mondja: elég. Nem ingyen teszi
ezért, ne szánjuk és ne érezzünk együtt! Elég, ha csak arra az időre gondolunk,
amit arra pazarolunk, hogy a szolgáltatás
igénybevételéhez szükséges (nem hamis) pénzt megkeressük. (Igazi pénzért, igaz
kiszolgálás jár!!!)
Mindent, vagy semmit. Akkor, ha lehet inkább
semmit.(Szolgáltatói kiskáté)
Remélem a tisztelt olvasó szeme előtt megjelenik a
villogóval és szirénával felszerelt hibaelhárító kiszálló szolgálat.
Na tessék, megint szolgálat!
Inkább maradjunk az egységnél.
- Szóval, amikor nyakukat szegik, hogy mihamarább biztosítsák a fent már említett, részükről egyoldalúan elég könnyedén – de hatvan napon belül bármikor – módosítható szerződésben foglalt kötelezettségeiket teljesítsék.
- Amikor a telefonvonal mögött látszólag segíteni szándékozó ügyfélszolgálati munkatárs kísérel meg nem úgy kommunikálni velünk, mint egy idiótával.
- Amikor a szolgáltatás egy egész csomagot jelent szervizestül, adatbázisokat megfelelően - egymást nem keresztezve – kezelő számítógépes nyilvántartás alkalmazásától, megfontolt, az ügyfél érdekeit legalább részben szolgáló döntésektől, együttműködési szándéktól.
- Amikor nem érzem úgy, hogy én vagyok őértük és nem fordítva, más szóval, mikor nem vagyok kiszolgáltatva a szolgáltatónak.
Nincs? És még mindig nem tetszett szolgáltatót váltani? Hogy a csudában
van ez?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése