2010. november 2., kedd

Ha ha ha

A hit bizalom.
Ha hiszek, bízom a másikban.
Ha hiszek nyugodt a lelkiismeretem.
Ha nyugodt a lelkiismeretem, az azt jelenti, hogy békében vagyok a világgal, így a társammal is. 
Ha a társammal békében vagyok, akkor az azt jelenti, hogy neki nem maradtak kielégítetlen vágyai, igényei. 
Ha vannak, akkor nem lehet nyugodt a lelkiismeretem, és törekednem kell arra, hogy nyugodttá tegyem. 
Ha ilyenkor magunkat jobban szeretjük, mint a másikat, akkor nem törekszünk az igényei kielégítésére. 
Ha nem törekszem az igényei kielégítésére, akkor nem törekszem arra sem, hogy az én igényeimet kielégítse. 
Ha nem tudok lemondani arról, amit a társam nyújt, akkor szükségem van rá. 
Ha ezt éreztetem vele, akkor a lelkiismeretem megnyugszik. 
Ha nem éreztetem és helyreáll, akkor nem is volt lelkiismeretünk, a klasszikus értelemben, mivel olyan emberrel szerettetjük magunkat, akit nem szeretünk. 
Ha nem volt lelkiismeretünk, akkor hazudunk magunknak, és ezért érezzük rosszul magunkat, és így feltehetőleg mégis van, valamiféle lelkiismeret jellegű érzésünk. 
Ha nyugtalan a lelkiismeretünk, akkor tudjuk, hogy végső soron, a társunkkal van elszámolni valónk. 
Ha szeretjük, nem maradnak kielégítetlen vágyai, mert az ő vágyai, az én vágyaim is, és nem áldozatot hozok érte. 
Ha jobban szeretjük magunknál, akkor azért teszünk meg érte mindent, még olyat is, amit egyébként nem tennénk. 
Ha nem szeretjük magunknál jobban, akkor nem tudjuk befogadni, amit nyújtani akar. 
Ha el tudjuk fogadni, akkor szeretjük, de akkor nem lehet lelkiismeret furdalásunk. 
Ha társunkért áldozatot hozunk, kárpótol a szeretete. 
Ha nem kárpótol, akkor másban jobban bízunk, mint benne. 
Ha másban jobban bízunk, akkor azt jobban is szeretjük, és a társunk nem a társunk. 
Ha kisebb a bizalom, kisebb a hit. 
Ha kisebb a bizalom, nem szabad átengednünk magunkat. 
Ha átengedjük magunkat, akkor nagyobb volt a bizalom, tehát benne jobban hiszünk. 
Ha egyszer átengedtük magunkat, a lelkiismeretünk csak amiatt háboroghat, hogy nem szeretjük eléggé. 
Ha valaki más társaságát élvezi, és jól érzi magát vele, vagy vágyik rá, akkor szereti. 
Ha szereti, akkor bízik benne. 
Ha.... 

NÁ.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése